ПРО ЗМІНИ У СКЛАДІ СІМ’Ї НЕОБХІДНО

ПОВІДОМЛЯТИ ОРГАНИ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ

 

 У разі збільшення кількості зареєстрованих осіб у житловому приміщенні, на яке оформлена субсидія, громадяни зобов’язані поінформувати органи соціального захисту населення про зміни у складі сім’ї.

Після уточнення інформації відбудеться перерахунок розміру житлової субсидії. У разі збільшення кількості зареєстрованих осіб, в залежності від соціального статусу та доходів людини, що прописалася, субсидія на сім’ю може бути збільшена або зменшена. Позаяк, відповідно до формули розрахунку субсидії, розмір допомоги залежить від сукупного доходу сім'ї: чим більша кількість членів сім'ї та її сукупний дохід, тим меншою є компенсація держави за комунальні послуги.

Якщо громадяни протягом місяця самостійно не повідомили про збільшення кількості зареєстрованих у житловому приміщенні людей, органи соціального захисту населення у разі виявлення такого порушення мають право призупинити, не скасувати, нарахування допомоги на сплату житлово-комунальних послуг.

 

 БЕЗРОБІТНІ ТАКОЖ МАЮТЬ ПРАВО НА СУБСИДІЮ

 

Люди, які перебувають на обліку в центрі зайнятості, та студенти мають право на безповоротну державну допомогу у сплаті житлово-комунальних послуг – субсидію.

Громадянам, які перебувають на обліку в центрі зайнятості і отримують допомогу з безробіття, студентам денної форми навчання при оформленні субсидії враховують фактичний розмір доходу. А громадянам, які перебувають на обліку в центрі зайнятості, але не отримують допомогу з безробіття, - один прожитковий мінімум. Для тих, хто не перебуває на обліку в центрі зайнятості і свої доходи декларує як нульові, органи соціального засхисту населення рахують два прожиткові мінімуми.

Тимчасово переміщені особи теж мають право на отримання субсидії, оскільки не буде враховуватися у дохід грошова допомога, яка їм виплачується державою.

 

 НЕЗАКОННО ВИСТАВЛЕНІ СУБСИДІАНТАМ КОМУНАЛЬНІ БОРГИ

ЗА ЖОВТЕНЬ БУДУТЬ ПЕРЕРАХОВАНІ

 

Постачальники житлово-комунальних послуг повинні здійснити перерахунок платежів за жовтень у разі, якщо громадянам - одержувачам житлових субсидій надійшли платіжки із заборгованістю за тепло, газ чи електроенергію у разі використання цих енергоносіїв для опалення за минулий опалювальний період. До цього їх зобов’язує Постанова Кабінету Міністрів України, ухвалена Урядом 11 листопада 2016 року.

Нею, зокрема, внесено зміни до діючих Постанов КМУ №534 та №409, якими уточнення порядок розрахунку та повернення до бюджету невикористаних сум субсидії для відшкодування витрат на оплату послуги з централізованого опалення (теплопостачання), послуг з газо- та електропостачання для індивідуального опалення, в частині не допущення нарахування та обліку будь-якої заборгованості на особовому рахунку одержувача субсидії після відповідного розрахунку за результатами опалювального періоду.

Це рішення унеможливлює нарахування заборгованості отримувачам субсидій у майбутньому та вирішує питання із уже «помилково» нарахованими боргами. Надавачі послуг здійснять перерахунок платіжок за минулі місяці і одержувачі субсидій, які сумлінно сплатили ці незаконні борги, отримають нові платіжки із зазначенням суми переплати.

Крім цього змінами передбачено, що в разі затвердження органами місцевого самоврядування норм споживання холодного та гарячого водопостачання і водовідведення, що перевищують соціальні нормативи, компенсація додаткових витрат отримувачам житлових субсидій, у разі відсутності квартирних приладів обліку холодної та гарячої води здійснюватиметься за рахунок відповідних місцевих бюджетів.

Нагадаємо, через те, що соціальні нормативи споживання послуг, на які надається субсидія, не відповідали реальному споживанню послуг, в минулий опалювальний період (2015-2016рр.) на рахунок отримувачів субсидій утворилася сума невикористаних субсидій у розмірі понад 10 млрд. грн.. Тому ще в квітні 2016 року Кабінетом Міністрів України було прийнято рішення повернути ці кошти в Державний бюджет і зобов’язано надавачів послуг провести відповідні розрахунки. Однак, отримувачам субсидій залишили вартість 100 кубів газу або 150 кіловат електроенергії (в залежності газове чи електричне опалення).

 

 ПОСТАЧАЛЬНИКИ ПОСЛУГ ЗОБОВ’ЯЗАНІ ЗАРАХОВУВАТИ

ЗЕКОНОМЛЕНІ СУБСИДІЇ У РАХУНКИ НАСТУПНИХ ПЛАТЕЖІВ

 

 Сума субсидії, яку держава надала громадянам для оплати комунальних послуг в розмірі соціальних нормативів, і яка не використана у минулому місяці родиною внаслідок економії електроенергії, газу чи води, має зараховуватися постачальником послуги у рахунок плати за послуги наступних розрахункових періодів, у тому числі обов’язкової частки платежу.

Якщо виконавець житлово-комунальної послуги «ігнорує» зекономлену субсидію і нараховує інакше, він порушує діюче законодавство (Постанова КМУ № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива»).

Відтак, якщо сім’я використала менше, ніж встановлено соціальним нормативом, у наступному місяці вона має право на те, щоб зекономлені кошти були зараховані у рахунок наступних платежів, в тому числі обов’язкової плати за комуналку. Скажімо, у жовтні обов’язковий платіж становить 1000 гривень за соціальною нормою 400 кубів газу, а фактично використано лише 100 кубів. Залишок - 300 кубів - можна використати у більш холодні місяці, до прикладу у грудні-січні. При цьому, не потрібно нікому нічого повідомляти – ці суми зазначаються у платіжці як переплата (з мінусом).

Крім того, сума зекономленої субсидії не впливає на розрахунок розміру обов’язкової плати за комунальні послуги. Він визначається виходячи з сукупного доходу сім’ї та інформації про тарифи від надавачів послуг і не змінюється протягом періоду отримання субсидії.

У випадку порушення таких прав, українці можуть звертатися із скаргами до керівників органів влади на місцях або органів місцевого самоврядування. Там допоможуть врегулювати ситуацію із неправомірним нарахуванням коштів у випадку, якщо на рахунку домогосподарства числиться зекономлена субсидія.

 

 

ЗРОСТАННЯ МІНІМАЛЬНОЇ ЗАРПЛАТИ НЕ ВПЛИНЕ НА РОЗМІР СУБСИДІЇ ПРИЗНАЧЕНОЇ У 2016-2017 РОКАХ

 

Зростання мінімальної заробітної плати не вплине на розрахунок субсидії, яку люди отримають цього року, оскільки при розрахунку розміру допомоги до уваги беруться доходи за попередній 2015 рік.

Більше того, в наступному опалювальному сезоні при розрахунку розміру субсидії ще будуть враховуватися доходи за 2016 рік. Тобто нова мінімальна зарплата впливатиме на розрахунок розміру субсидії аж в опалювальнрму сезоні 2018-2019 років.

 

 

ПОНАД ПІВМІЛЬЙОНА УКРАЇНСЬКИХ РОДИН ОТРИМАЛИ ГРОШОВУ ДОПОМОГУ

ВІД УРЯДУ НА ПРИДБАННЯ ТВЕРДОГО ПАЛИВА

 

Уряд додатково виділив понад 359 мільйонів гривень допомоги населенню на закупівлю твердого палива та скрапленого газу. Це рішення прийняли урядовці на засіданні Кабінету Міністрів України, що відбулося 9 листопада 2016 року.

Це означає, що більш ніж півмільйона українських родин, що проживають у сільській місцевості і для опалення житла не використовують природний газ або інші види опалення – централізоване або електричне, мають змогу скористатися урядовою допомогою й закупити тверде паливо, щоб належним чином підготуватися до зими.

Безповоротна грошова допомога Уряду на придбання твердого палива (вугілля, дров, брикет тощо) призначається виходячи з норми у дві тони на одне домогосподарство на рік і граничного показника вартості, який становить 2 000 грн. за тонну.

Субсидія на придбання твердого палива оформляється так само, як і звичайна житлова субсидія. Щоб її отримати, потрібно подати в місцевий орган соціального захисту декларацію про доходи та заяву. В останній слід підкреслити поле зі словами "на придбання твердого палива та скрапленого газу".

Такою допомогою мають можливість скористатися ті сім’ї, які використовують для опалення виключно тверде паливо. Субсидія їм надається незалежно від площі житла і виплачується один раз на рік в готівковій формі на особовий рахунок в банку. Чим менший дохід родини, тим більший розмір урядової допомоги вона отримає.

 

 РОЗМІР СУБСИДІЙ НА НОВИЙ ОПАЛЮВАЛЬНИЙ ПЕРІОД БУДЕ

ВІДОБРАЖЕНО У ПЛАТІЖКАХ, ЯКІ НАДІЙДУТЬ У ЛИСТОПАДІ

 

 31 жовтня 2016 року в Україні завершено розрахунок розміру субсидій на новий опалювальний період (2016-2017рр) для діючих одержувачів. Це означає, що всі, хто подали документи на оформлення безповоротної допомоги Уряду на сплату житлово-комунальних послуг до початку опалювального сезону, у листопадових платіжках отримають сповіщення про розмір наданої субсидії.

Ті українці, які не встигли оформити субсидію до початку опалювального сезону, можуть це зробити і у листопаді, і у грудні. Держава надасть їм допомогу і компенсує частину комунальних витрат сім’ї за два місяці з дати початку опалювального сезону.

 

 

 СЕРЕДНЯ СУБСИДІЯ В УКРАЇНІ СТАНОВИТЬ 2000 ГРИВЕНЬ

 

 Згідно з даними Міністерства соціальної політики середній розмір житлової субсидії в Україні у цьому опалювальному сезоні становить 2 000 грн. Це розвіює один з найпоширеніших в суспільстві міфів про те, що «клопоту з оформленням субсидії багато, а в реальності вона може скласти мізерну суму». Більше того, повертати її не потрібно, навіть у разі продажу квартири, на яку була оформлена житлова субсидія.

Обов’язковий платіж українців за комунальні послуги є навіть меншим, ніж в минулому опалювальному сезоні (з травня 2016 року зріс прожитковий мінімум – 1399 грн., який входить у формулу розрахунку розміру субсидії). Загалом, чим менші доходи має родина, то нижчими будуть її витрати на комунальні послуги і більшим розмір державної підтримки.

До прикладу, місто Чернігів. Родина з трьох осіб (чоловік та дружина, обоє працюючі, і неповнолітня дитина) проживає у приватному секторі: індивідуальне опалення, холодне водопостачання, електроенергія. Загальна площа житла - 70 кв.м. Сім’я отримала від держави субсидію у розмірі 2 937 грн., а самотужки платитиме за комунальні послуги лише 263 грн.

Сім’я пенсіонерів із Чернігова теж скористалася урядовою допомогою. У них централізоване опалення, загальна площа житла 68 кв.м. За тепло, холодне водопостачання та водовідведення, гаряче водопостачання, електроенергію та технічне обслуговування свого помешкання вони самостійно сплачуватимуть лише 236 грн. 2 630 грн. – за них адресно заплатить держава.

 Кропивницький. У квартирі проживає двоє людей, один працюючий, другий – пенсіонер. Площа житла 74 кв.м. Їх щомісячний платіж за комунальні послуги складатиме 88 грн., решту – 2 569 грн. – за спожитий ними газ, електроенергію та воду сплачуватиме держава.

 Миколаїв. У квартирі площею 56.30 кв.м проживає двоє людей. Дохід – пенсія і стипендія. Сім’я отримала від Уряду безповоротну допомогу для сплати комунальних послуг у розмірі 1 956 грн. 45 гривень становитиме їх особистий обов’язковий платіж.

На Тернопільщині середній розмір урядової допомоги становить 1855 гривень. Є й домогосподарства, які отримали від держави щомісячну субсидію у розмірі понад 4 000 гривень. Це в основному сім’ї, які проживають у сільській місцевості і використовують для опалення помешкання природний газ.

Родина з Харкова, що мешкає у квартирі площею 43.98 кв.м, отримала від держави субсидію на сплату централізованого опалення, електроенергії, холодного водопостачання та інших комунальних послуг у розмірі 1528 грн. Особистий платіж сім’ї становитиме всього 84 гривні.

Наведені приклади є середніми у вказаних обласних центрах України. У кожного окремого домогосподарства свій індивідуальний розмір субсидії: чим більший сукупний дохід сім'ї, тим більшим є її особистий платіж за комунальні послуги, і навпаки. Держава потурбується про кожного, чий невисокий рівень доходу поки не дозволяє самотужки сплачувати ринкові ціни за газ і тепло.

 

СІМ’Ї, ЯКІ НЕ ПІДПАДАЮТЬ ПІД ДІЮ СУБСИДІЇ, МАЮТЬ МОЖЛИВІСТЬ СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ТЕПЛОПОСТАЧАННЯ РІВНИМИ ЧАСТИНАМИ ПРОТЯГОМ РОКУ

 

Уряд надав можливість українським сім’ям, які не підпадають під дію житлової субсидії, сплачувати рахунки за теплопостачання рівними частинами протягом року. Тобто у споживачів буде можливість в опалювальний період сплачувати лише 50% вартості спожитих послуг, решту - 50% рахунку - доплатити у літній період.

Відповідне рішення було прийнято 19 жовтня 2016 року на засіданні Кабінету міністрів України та закріплено ухвалою Постанови «Про зменшення фінансового навантаження на споживачів в оплаті за послуги централізованого опалення шляхом створення умов для отримання розстрочки на оплату за послугу з централізованого опалення».

Для цього родині варто звернутися із письмовою заявою до виконавця послуги з централізованого опалення про надання розстрочки в оплаті житлово-комунальної послуги з теплопостачання. Починаючи з дати подання заяви щомісяця протягом опалювального періоду тепло-комунальне підприємство виставлятиме рахунок у вигляді 50% від нарахованої плати за спожиту послугу.

Решту суми – неоплачених 50% від нарахованої протягом опалювального періоду плати за житлово-комунальну послугу виставлятиметься споживачу протягом міжопалювального періоду щомісяця рівними частинами, починаючи з травня до вересня включно.

Розрахунок та розподіл рівними частинами протягом кожного місяця міжопалювального періоду суми неоплачених 50% від нарахованої протягом опалювального періоду плати за житлово-комунальну послугу з централізованого опалення здійснюється виконавцем житлово-комунальної послуги з централізованого опалення.

У разі звернення споживача, який не має житлової субсидії, із заявою для отримання розстрочки в оплаті комунальних рахунків та теплопостачання, тепло-комунальне підприємство у платіжному документі передбачить:

• графу для зазначення оплати 50% від нарахованої плати за житлово-комунальну послугу з централізованого опалення протягом опалювального періоду

• графу розрахованої і розподіленої рівними частинами протягом кожного місяця міжопалювального періоду суми неоплачених 50% від нарахованої плати за житлово-комунальну послугу з централізованого опалення.

Сім’ї, які не підпадають під дію субсидії, мають можливість сплачувати рахунки за теплопостачання рівними частинами протягом року

 

УРЯД КОМПЕНСУЄ ЖОВТНЕВІ КОМУНАЛЬНІ ВИТРАТИ ТИМ СІМ’ЯМ,

ЯКІ НЕ ВСТИГЛИ ОФОРМИТИ СУБСИДІЮ

 

 Тим сім’ям, які не встигли оформити житлову субсидію до початку опалювального сезону, Уряд компенсує жовтневі витрати на комунальні послуги. Буде також компенсовано витрати на комунальні послуги за листопад у разі звернення за допомогою протягом двох місяців з дати початку опалювального періоду.

Незалежно від виду опалення - централізоване теплопостачання чи індивідуальне газове або електричне опалення – у разі надходження заяви про призначення субсидії, до прикладу у грудні, безповоротна допомога Уряду буде призначена з початку опалювального сезону. Тобто держава відшкодує комунальні витрати родини за два місяці.

Крім того, у разі подання заяви на призначення субсидії протягом трьох місяців з моменту підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, субсидія призначається з дати підвищення тарифів. Тобто, якщо у жовтні змінюється тариф на один з видів послуг, наприклад холодне водопостачання та водовідведення, субсидія буде призначена з 1 жовтня, навіть якщо звернення надійде значно пізніше, скажімо у грудні.

Відповідне рішення зафіксовано у Постанові Кабінету міністрів України №848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива». Рішення про дату початку (закінчення) опалювального періоду приймають виконавчі органи сільської селищної, міської ради або місцеві держадміністрації.

 

 

СУБСИДІЇ НА ОПАЛЮВАЛЬНИЙ ПЕРІОД ПРИЗНАЧАТИМУТЬСЯ У ЖОВТНІ

 

Якщо сім’я подала документи на оформлення субсидії і на неопалювальний період вона не призначена, підстав для хвилювання не повинно бути. Розрахунок розміру субсидій на опалювальний період 2016-2017рр. проводитиметься після початку опалювального періоду, який в Україні зазвичай починається після 1 жовтня.

Житлова субсидія є безповоротною допомогою Уряду українським сім’ям у сплаті комунальних послуг і призначається на 12 місяців, а її розрахунок проводиться окремо на неопалювальний період і окремо на опалювальний. Повертати її не потрібно, навіть у разі продажу квартири, на яку була оформлена житлова субсидія. Наразі органи соціального захисту населення проводять розрахунки на неопалювальний період.

Тому якщо комусь не вийшла субсидія на неопалювальний період, панікувати не варто. Таким родинам у жовтні буде здійснено автоматичний перерахунок на опалювальний період. Жодних додаткових документів подавати не потрібно, система здійснить перерахунок автоматично з урахуванням оплати за опалення - централізоване або індивідуальне.

Органисоціального захисту населення проводитимуть розрахунки на основі нових тарифів та інформації від надавачів послуг – тепло-, газо- та електропостачальних організацій. Інформація про розмір субсидії буде відображена у листопадових платіжках за оплату комунальних послуг.

 

СУБСИДІЯ БЕЗ «ПРОПИСКИ» МОЖЛИВА НА ПІДСТАВІ ДОГОВОРУ ОРЕНДИ ЖИТЛА

 

Громадяни України, які не змогли оформити субсидію через відсутність так званої офіційної «прописки», мають можливість повторно звернутися до органів соціального захисту, оформивши договір оренди житла у довільній формі.

Безповоротна допомога Уряду у сплаті житлово-комунальних послуг - субсидія - оформлюється виключно на зареєстрованих у житловому приміщенні людей. Однак, Уряд пішов назустріч і тим людям, які не мають офіційної реєстрації, але сплачують комунальні послуги.

Якщо людина не змогла оформити субсидію через відсутність прописки в даному помешканні, але там проживає і сплачує рахунки за тепло, газ, світло й воду, держава забезпечила їй можливість скористатися безповоротною допомогою на підставі договору оренди житла. Рішенням Уряду не визначено жорстких вимог до такого документу: договір не потрібно завіряти нотаріально, достатньо лише двох підписів - власника житла та орендаря.

Такий документ є офіційним підтвердженням права людини на субсидію і повинен братися до уваги місцевими органами соціального захисту населення на користь сім’ї.

 

 

 

СУБСИДІЯ ОФОРМЛЮЄТЬСЯ НА ФАКТИЧНИХ, А НЕ НА ВСІХ

ЗАРЕЄСТРОВАНИХ, МЕШКАНЦІВ ЖИТЛА

 

Часто буває так, коли в квартирі чи будинку, де проживають батьки, прописані діти, які фактично там не проживають вже багато років. Зрозуміло, що їхній дохід до обчислення субсидії ніякого відношення не має. Безповоротна допомога Уряду у сплаті житлово-комунальних послуг – субсидія – оформлюється виходячи з кількості фактично проживаючих осіб із числа зареєстрованих мешканців житла.

У такому випадку мешканець квартири при оформленні субсидії, в Декларації про доходи у розділі «склад сім’ї», повинен вказати родичів, котрі зареєстровані, але не живуть з субсидієотримувачем. Зокрема, треба написати: «зареєстровані, але не проживають». Разом із Декларацією треба подати Заяву з проханням розглянути на Комісії питання про нарахування субсидій на фактичну кількість людей, які мешкають у квартирі. А також надати документ, що підтверджує факт не проживання відповідної особи за цією адресою (довідка з місця роботи в іншому місці), (довідка про навчання в іншому місці, про перебування на лікуванні тощо).

На підставі цієї заяви Управління соціального захисту спрямовує в помешкання цього заявника державного соціального інспектора. Він у свою чергу, приходить, перевіряє, складає акт. Далі в органі соціального захисту готують подання на Комісію. І Комісія приймає рішення: призначити субсидію, скажімо, не на п’ять чоловік, а, на трьох. І це рішення Комісії є обов’язковим до виконання тими житлово-комунальними підприємствами, які є надавачами послуг. Тобто послуги нараховуються не на п’ятьох прописаних, а на трьох реальних мешканців. І доходи для обрахунку субсидії також беруться з трьох замість п’яти членів родини.

 

СУБСИДІЯ НАДАЄТЬСЯ НА ОПЛАТУ ФАКТИЧНО СПОЖИТИХ ПОСЛУГ

 

Безповоротна допомога Уряду – субсидія – це безготівкова допомога для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг. Якщо газ, тепло чи електроенергію не використано споживачами в межах соціального нормативу за підсумками опалювального періоду, то держава не може залишати на рахунках у монополістів кошти в повному обсязі, якщо послугу людям фактично не надано.

Зекономлені сім’ями на субсидіях кошти залишатимуться на рахунках людей лише в межах одного опалювального періоду. Якщо сім’я використає менше газу, ніж встановлено соціальним нормативом, зекономлені кошти будуть оформлювати у рахунок майбутніх платежів, в тому числі обов’язкової плати за комунальні послуги.

Відтак, вартість неспожитого газу у тепліші місяці опалювального періоду можна використати в разі перевищення норми у холодніший період. Наприклад, якщо сім’я у листопаді спожила на 100 кубів газу менше, ніж встановлено нормою, то цей обсяг газу вона може спожити у холодніші місяці, наприклад у січні.

Уряд вивчає можливість монетизації залишків невикористаних субсидій після завершення нового опалювального сезону. Тобто, щоб зекономлена сума житлової субсидії перераховувалася споживачам, які вели енергоефективне домогосподарство, у вигляді грошової премії за енергоефективність.

Нагадаємо, через те, що соціальні нормативи споживання послуг, на які надається субсидія, не відповідали реальному споживанню послуг, в минулий опалювальний період (2015-2016рр.) на рахунок отримувачів субсидій утворилася сума невикористаних субсидій у розмірі понад 10 млрд. грн.. Через це Уряд був вимушений відкоригувати соціальний норматив, наблизивши його до реального споживання. Так, соціальний норматив на обігрів приміщення зменшено до 5,5 куб м газу на кожен квадратний метр опалювальної площі.

Враховуючи обмеженість бюджетних коштів, невикористані суми субсидії – все що перевищувало вартість 100 кубів газу або 150 кіловат електроенергії – у цьому році буде повернуто до Державного бюджету.

 

 ЧОМУ БЕЗРОБІТНИМ РАХУЮТЬ 2 ПРОЖИТКОВІ МІНІМУМИ?

 

Неофіційнідоходи отримує величезна кількість українських домогосподарств. Не сплачуючи нічого в Державний бюджет країни, недоброчесні громадяни хочуть отримати допомогу від держави на оплату житлово-комунальних послуг – субсидію – у максимальному розмірі. І така допомога донедавна їм справді надавалася.

Це не справедливо по відношенню до тих людей, які працюють офіційно, чесно сплачуючи державі податки. За обсягом субсидія, скажімо, у скромної вчительки, яка тяжкою, напруженою працею заробляє гроші і чесно сплачує податки, може бути меншою, ніж у тих, хто не декларує жодної копійки, але при цьому споживає газ, світло і т.д.

Тому зарахуванням двох прожиткових мінімумів – з 1 травня 2016р. – 2900 грн. - держава вирівнює соціальну справедливість між тими, хто справді потребує підтримки в оплаті житлово-комунальних послуг, і тими, хто наче б то не працює, але на якісь то доходи живе.

Тому якщо людина працездатного віку не працює, не служить в армії, не вчиться, їй під час оформлення субсидії з 1 травня 2016 року зараховується не більше двох прожиткових мінімумів - 2900 грн.

Це стосується лише працездатних осіб.Водночас, є ті, хто насправді перебуває у складних життєвих обставинах. І тоді комісія при розгляді заяв від таких претендентів на субсидію, якщо згадані обставини дійсно підтверджуються, може встановити згадану державну допомогу з урахуванням одного, а не двох прожиткових мінімумів.

Рішення про зарахування 2-х прожиткових мінімумів людям працездатного віку при оформленні субсидії покликане стимулювати населення до праці та офіційного працевлаштування. В такий спосіб держава бореться з тіньовою економікою та прихованою зайнятістю.

 

ПЕНСІОНЕРАМ СУБСИДІЯ РАХУЄТЬСЯ ВИХОДЯЧИ ЛИШЕ З РОЗМІРУ ЩОМІСЯЧНОЇ ПЕНСІЇ, А НЕ СУКУПНОГО ДОХОДУ ЗА ВЕСЬ 2015 РІК

 

 Пенсіонерам, які перестали працювати у цьому році і не мають інших доходів, крім пенсії, при розрахунку розміру субсидії не враховується дохід за весь минулий рік, а береться до уваги лише розмір щомісячної пенсії.

Цим рішенням Уряд відреагував на чисельні звернення українців, які у 2015 році працювали і отримували заробітну плату, або, скажімо, зарплату і пенсію, а у 2016 році з тих чи інших причин залишили роботу і отримують єдиний вид доходу – пенсію.

Дане рішення ухвалено на засіданні Уряду 8 вересня 2016 року. Таким чином, усім непрацюючим пенсіонерам, які звернуться за призначенням житлових субсидій з вересня цього року, субсидія буде призначена за новими правилами - виходячи лише з розміру щомісячної пенсії, а не сукупного доходу за весь 2015 рік.

 

ЗЕМЕЛЬНИЙ ПАЙ – НЕ ПЕРЕШКОДА ДЛЯ ОТРИМАННЯ СУБСИДІЇ

 

Наявність будь-якого майна, в тому числі квартири, машини, земельних паїв, не впливає на право отримання субсидії. При розрахунку розміру субсидії враховується дохід, який приносить це майно. Якщо пай не здається в оренду, то дохід відсутній. Однак, це не означає, що родина позбавляється можливості скористатися безповоротною державною допомогою у сплаті комунальних послуг.

Наприклад, людина отримує пенсію у розмірі 1 400 грн. При цьому володіє земельним паєм, який умовно приносить їй дохід 2 000 грн. на рік. Таким чином дохід цієї людини за рік становить 18 800 гривень. При розрахунку субсидії для такої людини береться її середньомісячний дохід – тобто 1 566 грн. (18 800/12 місяців). Він ділиться на прожитковий мінімум – 1 399 грн., ділиться на 2 (базовий коефіцієнт) і множиться на 15% (згідно з формули розрахунку субсидії).

Це означає, що оформивши субсидію, комунальні витрати цієї людини становитимуть лише 8,4% від сукупного доходу. Тобто, 131 грн. на місяць людина сплачуватиме за комуналку самостійно, решту - заплатить держава.

 

 ДЕПОЗИТИ В БАНКУ НЕ ПЕРЕШКОДА ДЛЯ ОФОРМЛЕННЯСУБСИДІЇ

 

На опалювальний період 2016-2017 рр. житлові субсидії видаватимуться на основі тих критеріїв, які діють на сьогодні. Тобто без врахування наявності депозитів і доходів від їх розміщення в банку, без будь-яких обмежень щодо наявності майна.

Допомогу держави – субсидію – може отримати більшість українських родин, якщо їхні комунальні витрати перевищують у середньому 15% щомісячного сукупного доходу. Уряд адресно заплатить за кожного громадянина.

Держава зробила крок назустріч і тим людям, які орендують житло. Такі сім’ї, на підставі договору найму (оренди) житла, також можуть оформити субсидію і значно менше платити за комунальні послуги.

Субсидія розраховується виходячи з доходу зареєстрованих у будинку (квартирі) осіб і оформлюється на будь-кого з членів сім’ї. Наявність заборгованості з оплати за житлово-комунальні послуги не впливає на визначення права на призначення субсидії.

Для отримання державної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг необхідно заповнити лише Заяву та Декларацію про доходи. Жодних інших документів не потрібно. Якщо у складі сім’ї відбулися зміни – збільшилася кількість зареєстрованих у житловому приміщенні людей чи зменшилася – про це варто повідомити органи соціального захисту для перерахунку розміру субсидії.

 

 У ЯКИХ ВИПАДКАХ 50 ТИС.ГРН. НЕ ПЕРЕШКОДА ДЛЯ ОФОРМЛЕННЯ СУБСИДІЇ

 

Продаж квартири чи будинку НЕ входить в перелік критеріїв, які позбавляють права на отримання субсидії. Більше того, про факт продажу квартири громадяни НЕ зобов’язані інформувати органи соціального захисту.

Водночас, звертаємо увагу, що дохід від продажу квартири має бути задекларований у наступному році. Він буде враховуватися при розрахунку розміру субсидії на наступний період, скажімо у 2017-2018рр..

Якщо родина здійснила покупку, що перевищує 50 тис. грн. на момент отримання субсидії, безповоротну державну допомогу у сплаті житлово-комунальних послуг їй НЕ припинять надавати. Підтвердження цьому є діючий нормативно-правовий акт http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/848-95-%D0%BF. Факт такої купівлі впливає на право на призначення субсидії на наступний термін.

На оформлення субсидії також НЕ впливає вартість майна, отриманого у спадок або у подарунок. Цей дохід НЕ включається до сукупного доходу сім’ї і НЕ береться до уваги при розрахунку розміру субсидії.

Також звертаємо увагу, що наявність у власності двох житлових приміщень, двох автомобілів також НЕ впливає на право отримання субсидії. Береться до уваги офіційний дохід, який приносить це майно.

Якщо сім’я придбала квартиру у кредит, то при визначеніїї права на субсидію враховується сума першого внеску. Якщо ця сума перевищує 50 тис. гривень, субсидія може бути призначена за рішенням Комісії на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов проживання.

Виключенням також є і медичні послуги. Якщо людина оплатила операцію і сума перевищує 50 тис.грн. – це НЕ позбавляє її права на субсидію.

Субсидія не призначається у випадку, якщо будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні членів сім’ї протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, будівельних матеріалів або одноразово оплатив послуги з будівництва, ремонту квартири чи будинку, автомобіля на суму, яка перевищує 50 тис. гривень. Однак і тут є виключення. Держава готова йти на зустріч тим сім’ям, які реально потребують допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг.

 

 

УРЯДОВА ДОПОМОГА НА ПРИДБАННЯ ТВЕРДОГО ПАЛИВА ЗБІЛЬШЕНА В СЕРЕДНЬОМУ НА 1 000 ГРН ДЛЯ ОДНОГО ДОМОГОСПОДАРСТВА

 

Безповоротна грошова допомога Уряду на придбання твердого палива (вугілля, дров, брикет тощо) призначається виходячи з норми у дві тони на одне домогосподарство на рік і граничного показника вартості, який становив 1 532 грн. за тонну.

Враховуючи, що реальна вартість твердого палива в регіонах більша за встановлений раніше граничний показник його вартості, Уряд зробив крок назустріч людям, збільшивши цей показник до 2 000 грн. за тонну твердого палива. Це означає, що середній розмір субсидії на придбання вугілля, дров чи брикет збільшиться в середньому на 1 000 грн. для одного домогосподарства.

Якщо раніше середній розмір урядової грошової допомоги становив 2 000 гривень, то після підвищення граничної вартості тонни твердого палива він в середньому збільшиться до 3 000 гривень. На ці кошти, до прикладу, можна придбати в середньому 10-12 кубів дров або дві тонни вугілля, в залежності від цінової політики того чи іншого регіону.

Такою допомогою мають можливість скористатися ті сім’ї, які використовують для опалення виключно тверде паливо. Субсидія їм надається незалежно від площі житла і виплачується один раз на рік в готівковій формі на особовий рахунок в банку. Чим менший дохід родини, тим більший розмір урядової допомоги вона отримає.

Субсидія на придбання твердого палива оформляється так само, як і звичайна житлова субсидія. Щоб її отримати, потрібно подати в місцевий орган соціального захисту декларацію про доходи та заяву. В останній слід підкреслити поле зі словами "на придбання твердого палива та скрапленого газу".

Після закінчення календарного року, для отримання безповоротної урядової допомоги на придбання твердого палива на наступний період знову потрібно подати документи для призначення субсидії.

 

ЯК ОФОРМИТИ СУБСИДІЮ ПЛАТНИКАМ ІПОТЕКИ

 

Сім'я, що проживає у взятій у кредит квартирі і не прописана там, для отримання субсидії має укласти договір оренди з банком - власником житла.

У банку в договір впишуть всіх членів домогосподарства, і навіть якщо сім'я там не прописана, їй орган соціального захисту на підставі цього договору навіть без прописки, без реєстрації може призначити субсидію.

Для банка це вигідно. Він нічого не втрачає: він залишається власником цього приміщення, але так він дасть можливість особі платити менше за комунальні послуги, а значить - більше сплачувати в рахунок погашення боргу за іпотекою.